Beyond the Campaign – Duan Evans- AKQA

 Beyond the Campaign 

How can you beyond the campaign?

-Create meaningful

-Connections by storytelling

-Though Software

İnsanları bağlamak çok önemli. 2000’li yıllarda yani Duan’ın ilk iş yıllarında, insanları birbirlerine bağlamak için bu kadar araç yoktu. Ama o zaman bile insanları birbirlerine bağlamayı başaran markalar vardı. AKQA bu konuda Nike ile çok çalışmış ve başarılı olmuş.

Ortaya ‘’imagineering’’ diye bir kelime atmışlar. Bu kelime hayal kurmanın ve bunun mühendisliğini yapıp gerçekleştirmenin yerine kullanılıyor. Yani hayali gerçek hayata döküyor.

Shazam önce telefona çıkıp sonra bilgisayara geçen ilk marka.

-Embrace Chance

-Günde ortalama 150 kere telefonumuza bakıyoruz.

-Görsel dilin evriminin farkında olmak lazım. Whatsapp, Line vb uygulamalarda kullanılan emojilerle hayatımız artık görsel olarakta değişiyor.

-10 milyon insan Tinder kullanıp hayatının aşkını bulmaya çalışıyor.

-5 bilyon video çekilmiş.

-14 milyon Snapchat kullanıcısı var.

Tüm bunlar insanların hala hikaye dinlemek istediğini gösteriyor. Şuan bunu başarabilmek için çeşitli araçlar kullanılıyor.

Data, giyilebilen teknoloji ve hikaye üç önemli nokta.

The interface is evoking.

Behavioral Change

Crowd Funding

Burbn uygulaması öncelikle oyun olarak faliyete geçti. Sonra peer to peer kullanımla insragrama benzer bir iş modeli oldu. Milyon dolarlara satıldı.

So, what is a brands role in this new world?

-Start with a consumer

Tüketiciniz kim, uygun mesaj ne, tek taraflı olmamak, tüketici odaklı olmak.

Ex; Redbull – denim ve yaşam tarzı yaratıyor.

İlk kez yapılan deneyim çok önemli. İnsanları bir araya getiriyor.

Ex; Firsts.com – başarı hikayelerini paylaşmak.

Mary Kom’s first female fight clup.

Create things that are genuinely useful

Create things that make peoples live better

Empower your audience

World Cup’ta gelecek yazılmıştı. Şöyle ki; o güne değin farkedilemeyen insanlar için Çinde bir uygulama sunuldu. The Chance uygulaması ile 40 bin basketbol oynayan insana ulaşıldı. Bunlardan 12’si World Cup’ta basket oynadı.

Enable Creativity

Stand for Something

Ex;Tokyo’da araba yaratımı için insanların yardımını isteyip herkesin kendi arabasını tasarlama imkanı sunuldu. 28 bin araba yaratıldı.

Nike photo id uygulamasıyla insanlara Instagramda kendi ayakkabısını tasarlayıp sattı.

Ex; June 25- Pride. Amerikanın bazı bölgelerindeki muhafazakar kesim için gökkuşağı renklerinde Oreo sunuldu ve algı değişimi yapıldı.

fec09caf2d4e7c01c696f0740f430398cf193f3bb179b9537ac1502c831c96ed

Reklamlar