Markalar Vine’ı nasıl başarılı şekilde kullanabilirler? 8 maddeyle bakalım.

1. Yeni Ürün Tanıtımı

Chevrolet Amerika’da Cruze modelinin çevreci motorunu 6 saniyede stop-motion animasyon tekniğini kullanarak tanıttı.

American Apparel yeni şapka koleksiyonunu, çalışanları ile tanıtmıştı.

Adidas yeni ürününü, kutusundan kaçması ile tanıtmıştı

Marc Jacobs’ta Vine’da popüler olan stop-motion tekniğini kullanarak ürün tanıtan markalar arasında.

2. İndirim kampanyaları

Urban Outfitters, jean fiyatlarındaki indirimi Vine aracılığyla tanıtmıştı. Telefonlara gelen mesaj ve e-posta kampanyaları ile karşılaştırdığımızda farklılığı görebiliyoruz.

3. Ürün kullanım tanıtımları

TEB yenlikçi uygulaması CEPTETEB ile QR kod üzerinden para çekmenin kullanılmasını 6 saniyelik video ile tanıtmıştı.

Ebay hızlı hizmet uygulaması Ebay Now’un mağaza içi işlemini tanıtmıştı.

4. Dizi ve film fragmanları tanıtımı

Türkiye’de de çok hayranının olduğu Breaking Bad başarılı bir örnek.

5. Çalışanların ve çalışma ortamının tanıtımı

Marc Jacobs ekibi güneşten korunma temalı videoda, çalışma ortamlarını ve ekibi tanıtmak için Vine’i kullanan markalar arasında.

6. Etkinlik tanıtımı

Markafoni, Mercedes-Benz Fashion Week’te defileleri takipçilerine duyurmak için 6’şar saniyelik videolar kullanmıştı.

7. Özel günler

Samsung Amerika’da babalar gününü baba ile oğlun beyzbol oynama görüntüsü ile kutlamıştı.

8. Yarışmalar

Sosyal medya’da düzenlenen yarışmalar Vine’da yerini çoktan almış.

Ülkemizdeki örnekleri arasında Girişim Ofisleri programında ziyaret ettiğimiz Plasenta‘nın yürüttüğü Yazgelse etiketi ile Coca Cola’nın kampanyası da Markların Vine yarışmalarının ilklerinden.

Airbnb ise Hollywood ve Vine adında kısa film yarışması düzenliyor. 27 Ağustos’ta açıklanacak yarışmanın sonunda, kazanana 100 dolarlık Airbnb hediye çeki gönderilecek.

Asos ise müşterilerinin teslim aldıkların sipariş kutularını açarken Vine ile videoya çekmelerini karşılığında bir başka kutuya sahip olma şansı sağlayan bir kampanya yürütmüştü.

Yarışmalar arasında şu ana kadar en ilgi çeken kampanyalardan birisini General Electric yürütüyor. 6secondscience etiketi ile yürütülen kampanyada, kullanıcılar bilimsel videolar çekip dahil oluyor

.unnamed

Reklamlar