innovation-1024x440İnovasyon: Yenilikçilik

Ticari olarak hayata geçirilebilmeli

Patentlenebilmeli

Ar-ge, Finans, Strateji ve Pazarlama Departmanı birlikte çalışabilmeli.

PR:

  • Şirket içi iletişimi sağlamalı.
  • Şirket içinde inovasyon kültürünün yayılmasını sağlamalı.
  • Paydaşlarda inovasyon algısı yaratmalı.

İtibar – Bilinirlik – Sürdürülebilirlik – Kâr 

İnovasyon Çeşitleri: 

  • Ürün İnvovasyonu
  • Hizmet İnvovasyonu
  • Organizasyonel  İnvovasyon
  • Sürekli  İnvovasyon
  • Pazarlama İnvovasyonu
  • Yönetimsel İnvovasyon

Peter Draker’in Makalesine Göre İnovasyon Kaynakları;

1- Beklenilmeyen Gelişmeler:  

IBM 1920’lerde ilk müşterisinin bankalar olması için çalışırken kütüphaneler olmuş. 10 yıl bir çok kütüphaneye bilgisayar satmışlar.

2- Uyumsuzluklar: 

Katarakt ameliyatı yüzyıllarca aynı şekilde yapılıyor. 20.yy’ın başında Alkonet kitleyi eriten bir enzim bulmuş ve Alkan markası ile satışa sunmuş. Her bilgi mevcutken inovasyon sonradan ortaya çıkabiliyor. Göz önünde ama bakış açısı yanlış olabiliyor.

3- Süreç Gereksinimleri: 

Matbaa / linotype geliştirip yazıları çoğaltmışlar.

4- Sektör ve Pazar Değişimi: 

Üç Harvard mezunu bir şirket kuruyorlar ve farklı iş modelleri geliştiriyorlar. Kurumsal yatırımcılarına yöneliyorlar. Kar farzlarını pazarlığa açıyorlar ve bireyselden kurumsala kayıyorlar.

5- Demografik Değişimler: 

Japonlar 80’lerde robotların önem kazanacağını öngörüyorlar ve 60’larda dünya birincisi oluyorlar.

6- Algıdaki Değişimler: 

20.yy’dan sonra sağlık sektöründeki inovasyonlarda algıda değişiklik sağlanıyor.

7- Yeni Bilgi: 

En çok efor gerektiren başlıktır.

Bilgisayarların ortaya çıkması için 6 bilginin ortaya çıkması gerekmiş. 1946’da bilgisayar ortaya çıkıyor ama öncesinde her türlü bilgiye sahipler. Uzun sürede oluşan ama en karlı ve zorlu inovasyon şeklidir.

Reklamlar