Geçtiğimiz aydan bugüne Sosyal Medya uygulamalarında neler değişti? Ne gibi araştırmalar yapıldı? Hayatımıza giren yeni uygulamalar neler?  Sizin için derledim.

    Twitter

  • Twitter ‘objective-based campaigns’ adlı yeni reklam aracının reklam almak için 4 yeni yolunu anons etti ve fiyatlarını değiştirdiğini açıkladı. Site sürekli olarak kendini revize edip markaları Twitter’a çekmeye devam ediyor. Daha önceden Twitterda olan markalarsa daha aktif reklam verebiliyor.
  • Twitter’ın açıklamasına göre site reklam ağına 12 ülkeyi daha ekliyor. Twitter reklamları şuan 35 EMEA marketi tarafından ulaşılabilir. Gidişata bakılırsa site bu konuda adım atmaya devam edecek.
  • Twitter’ın yeni aracı ile markalar eş zamanlı konuşmaları haritadan takip edebilecek. UK ve İrlanda için geçerli. Eğer tutulursa bu uygulama diğer ülkelerede de başlayabilir.
  • Twitter Promoted Video’yu lanse etti. Uygulama Cost Per View (CPV) yöntemiyle kullanılıyor. Yani reklam verenler ancak kullanıcılar videoyu oynatmaya başladığında getirileri olacak. Bu da timeline da sadece linki görüp tıklamadan geçilmeyi önleme amacıyla yapılıyor.

Apple

  • Apple iPhone 6, iPhone 6 Plus ve Apple Watch’ı lanse etti. iPhone 6 Plus ile Apple Telefon-Tablet segmentine girmiş oldu. Bu ürünler için günlerce önceden sıraya giren insanlar ve yapılan lansmanıyla gündemde fazlaca takip edilen Apple yine kullanıcılarına yenilikler sunmaya devam etti.

Other

  • Instagram; Instagram yeni uygulamasını lanse etti. HyperLabs ile profesyonel e yakın video çekilebiliyor. Bir çok ayarla çekilen videoyu eşsiz bir şekile sokabiliyoruz. Uygulama şuan sadece iPhone’lar için uygun ama ileride Androidler içinde geliştirilmesi düşünülüyor. Instagram fotoğraf çekmeyi nasıl insanlar için çok ilgi çekici hale getirdiyse aynı şeyi video çektirmek için yapıyor.
  • Instagramın son uygulmalarından biri olan ‘Bolt’ ile mesajlarınız bir süre sonra kayboluyor. Bu uygulamayla Snapchat’in tarzına benzeyen uygulama şuan sadece Yeni Zelanda, Singapur ve Güney Afrikada lanse edildi. Uygulama zaten kullanıcıları tarafından kabul görmüş Snapchat ile benzerlik taşıdığından Instagramın bu uygulamasını diğer ülkelerle de paylaşması yakındır.
  • Google; Google Authorship uygulamasının alyapısındaki ‘Author Rank’ algoritması ile arama sonuçlarında öne çıkmanızı sağlıyordu. Fakat artık bu uygulamaya bir son verileceği açıklandı.
  • Pinterest; Pinterest’in çıkardığı yeni Analytics aracıyla artık hangi insanların senin profilini beğendiğini ve sitenden neleri indirdiklerini görebiliyorsun. Böylece sitene gelenlerin gerçekte ne istediklerini keşfedebiliyorsun. Pinterest markaların siteyi daha çok kullanmasına olanak sağlayan bir uygulama geliştirerek sitedeki akışı da arttırabilecek.
  • Foursquare; Uygulama artık her hareketinizi takip edebilecek, hatta uygulamanız kapalı olduğunda bile. Yeni güncellemeyle birlikte artık telefonunuz açıksa Foursquare sizi GPS’inizden bulabilir. Çoğu kullanıcının bu özelliği korkutucu bulmasının yanında bu uygulamaya izin veriliyor.
  • Soundcloud; Müzik paylaşım platformu olan Soundcloud ilk defa reklam almaya başlıyor. Bunun için On SoundCloud adında yeni bir partlerlik programı açan şirket sanatçılara ve kayıt şirketlerine telif ücreti ödemeye başlayacak. Zaten 250 milyon kullanıcıya ulaşmış olan siteden böyle bir adım bekleniyordu.
  • Flipboard; Haber okuma sitesi olan Flipboard simdi video tabanlı reklam vermeye başlıyor. Eylül ayından itibaren gösterimleri görmeye başlayacağız. Şu anda reklamların ilk müşterisi Chanel. Ayın sonunda daha çok firmanın katılımını görürürüz diye düşünülüyor.
  • Vine; Vine artık kullanıcılarına videolarını telefona kaydetme ve taslakta düzenleme imkanı sağlıyor. Sitenin ‘Sessions’ adını verdiği video kaydetme özelliğiyle en fazla 10 adet videoyu kaydedebilir ve düzenleyebiliriz. Bu uygulamayla kullanıcıların isteklerine cevap vermiş. 
Reklamlar