Print

Yapılan çalışmalarla makale paylaşımının hangi platformlarda ne kadar paylaşıldığı ve nedenleri anlatılıyor. Paylaşımlar düşünülenin aksine en büyük sosyal medya siteleriyle doğru orantılı paylaşılmıyor. Bu çalışma gösteriyor ki paylaşımlar sırasıyla Facebook, Twitter, Google+, Pinterest ve LinkedIn de paylaşılıyor. Her yayıncı her platformda başarılı olamıyor. Facebookta;BuzzFeed, Twitterda;Mashable, Google+da; MSN, Pinterestte;Buzzfeed ve LinkedInde Mashable daha çok paylaşılıyor. Çalışmanın ortaya koyduğu sonuçlardan biri de pozitif kelimeler, bilgi içerikli açıklamalar ve resimler sosyal medya kullanıcısının yazınızı paylaşmasını sağlıyor.

  • Çalışmalarda geleneksel  ve online tv izleme oranlarının yaşlara göre dağılımından bahsediliyor. Yaş arttıkça insanların daha az online daha çok geleneksel yoldan tv izledikleri saptanmış.
  • Globalwebindex çalışmalarında medyanın tüketim davranışlarını analiz ediyor. Ne kadar insan online olarak zaman geçiriyor ve hangi medya kanalları kullanılıyorun cevabını veriyorlar.  Bazı ülkelerdeki marketler geleneksel ve online medyada aynı süreyi ayırırken bir çoğu online medyaya daha çok ağarlık vermiş durumda.  USA daha çok geleneksel TV konusunu desteklemeye önderlik ederken Çin online TV konusunda ilerliyor. Çalışmada son olarakta ülkelere göre onlineda geçirilen zamanın neler için harcandığı açıklanmış. Bunların arasında Online Radio, Online TV, Online Press, Social Networking, Micro Blogging ve Blogging yer alıyor.
  • Sürpriz bir sonuç olarak ortaya çıkıyor ki US gençlerine göre Youtube ünlüleri ana akım ünlülerinden çok daha popüler olarak görülüyor. Yapılan popülerlik anketinin sonucunda ilk beşte Youtube ünlüleri çıkmış.
  • Instagram Facebook’u yakalamak üzere hatta marka aktivitesi Facebooktan daha fazla yükselişte.  Facebook 2004’den beri acık olduğu halde 4 yıldır kullanımda olan Instagramın ilerlemesi cok daha hızlı oluyor.
  • 4G kullanan insanlar ne yapar? Web ve email sitelerini kullanma, sosyal medya, video ve müzik indirme,dosya paylaşımı ve diğerleri. Aynı şekilde 3G kullanan insanların yaptıklarından bahsedilmiş. 4G’nin iş hayatında daha üretici olmanın yollarından bahsedilmiş. İnsanların online da kaç saat vakit geçirdikleri ve bu zamanlarda hangi araçları kullandıklarına değinilmiş.
  • Yayınlanan interaktif tablo ile ülkelerin akıllı telefon kullanımlarını görebiliyoruz. Bu datalar TNS Almanya’dan sağlanıyor.
  • Bildirimler yollamak yeni bir market haline geliyor. Fakat markaların bu bildirimleri ne yönde kullanması gerektiğini planlamaları gerek. Markalar bu bildirimleri önce insanların seçimlerine sunup insanları spamlamamaya dikkat etmeliler, gece yarısı bildirim göndermemeliler ve gönderileri sadece reklam amacıyla degil fayda sağlayacak şekilde göndermeliler.
Reklamlar